יום ראשון, 19 באוקטובר 2014

היום התשיעי

יום שני חוזרים לבית הספר. בקהילה הרפורמית עקב ריבוי החגים האמריקאים לומדים במהלך חול המועד. היום נפתח בכינוס השבועי של בית הספר בבית הכנסת ועמד בסימן הפרידה מהמשלחת הישראלית. הקבוצה הישראלית והקבוצה האמריקאית התכנסו בנפרד לסיכום המסע. הקבוצה הישראלית התבקשה לרשום על גבי פתקאות תובנות לגבי המסע. לגבי עצמם, לגבי הקבוצה ולגבי הקהילה הרפורמית בבית הספר. הם התבקשו להצביע על דברים שהיו חדשים להם. על המשותף והמבדיל. תלמידים גילו על עצמם שהם הופתעו שהם יכולים להחזיק מעמד רחוק מהבית. הם הופתעו מרמת האנגלית והיכולת שלהם להסתדר בארץ זרה ולרכוש חברים. הם הופתעו מהקשר החזק ליהדות בקהילה ועל שמירת המצוות והחגים. הם הופתעו מהסדר האמריקאי. ונראה היה כי הם יוצאים עם תובנות מאד חיוביות על עצמם. על חבריהם בקבוצה הישראלית והאמריקאית, ואפילו הגיעו לתובנה כי גם מורים הם "אחלה" לפעמים... J
לאחר המפגש יצאנו לפדרציה היהודית בלוס אנג'לס על מנת להכיר את האנשים שמאחורי הקלעים של התוכנית. הם למדו על הפדרציה, ועל שלושת קווי היסוד בפעילותה. א. עזרה ליהודים באשר הם הנמצאים במצוקה. ב. הבטחת עתידו של העם היהודי על ידי חיזוק הקשר עם מדינת ישראל ועם היהדות  ג. מעורבות יהודית בקהילה האמריקאית ברוח הערכים היהודים והדמוקרטיה וקידום פרויקטים חברתיים.
התלמידים התחלקו לקבוצות ושחקו משחק אשר הציב בפניהם תחומים שונים למענם מתגייסת הפדרציה. בין אם זה מתן תרומות לניצולי שואה, מימון משלחות, מלגות לסטודנטים, עידוד מנהיגות וכו'. בפני התלמידים עמד תקציב מוגבל והם היו צריכים להחליט יחדיו כמה כסף לחלק ולאיזו מטרה? המשימה לא הייתה פשוטה והתלמידים חוו את הקושי בתהליך קבלת ההחלטות. כמעט אצל כל הקבוצות עמד הסיוע לניצולי השואה בראש סולם העדיפויות.
לאחר מכן חזרו התלמידים לבית הספר ציירו פרי המאפיין את אישיותם בצבעים טבעיים. וסיימו את יום הלימודים בפעילות משותפת בה התבקשו לסמן את הדברים המייחדים את בית הספר האמריקאי ובית הספר הישראלי ולמצוא גם את המכנה המשותף בין שניהם.
בערב נפגשו כל המשפחות למסיבת פרידה מושקעת ביותר בביתו של הנרי המארח של איתמר. המסיבה כללה די ג'יי, בריכה, אוכל מכסיקני, דברי מתיקה, וכן מכונת "פוטו –רצח"  שהנציחה את התלמידים מצטלמים בפוזות שונות ובמגוון פרצופים מול המצלמה.

קישור לתמונות שצולמו במכונה:
Your photos are on the gallery here: http://sterlingphotobooth.smugmug.com/October-2014/Temple-Israel-of-Hollywood-Day/
You can also buy additional prints to be mailed directly to your home. Please read the online tutorial here: http://help.smugmug.com/customer/portal/articles/93267

Your photos are also on Facebook here: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.883510078333298.1073742742.290941917590120&type=3

Please see below to download all your photos at once.
Your digital files for Temple Israel of Hollywood Day School are ready and waiting. Click on this link to get your zip file:http://www.smugmug.com/downloads/2a56643f5459496e80d0/2553956 (34.81 MB)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה